listopad 2020

Moje tělo a zdraví
Časové období: 1.11.- 30.11. 2020
Komunikační kruh:

  • Učíme se části lidského těla
  • Rozhovor o nemocných kamarádech, jaké nemoci mohou mít děti
  • Co děláme pro to, abychom nemocní nebyli, správné oblíkání, návštěva lékaře
  • Rozhovor o potravinách, co máme rádi, co nám chutná, co je a není zdravé
    Výtvarná činnost:
  • Hlava – dokreslení obličeje
  • Výroba ponožky a svetru pomocí vlny
  • Modelování vajíček, mrkev, jablko
  • Třídění obrázků potravin na zdravé a nezdravé – lepení obrázků
    Pohybové a komunikační činnosti:
  • Zvládat přednes jednoduchých veršů ve skupině
  • Pohybové říkanky (Když já se vytáhnu……, Brambora…., Když sluníčko vychází….., beruška…..)
    Pracovní činnost:
  • Prohlížení časopisů s potravinami a jejich pojmenování.
  • Správné používání předložek nad, pod, vedle….
  • Rozvoj jemné motoriky a fantazie při práci s plastelínou
    Pobyt venku:
    hry na zahradě centra, využití průlezek, jízda na odrážedlech, hry na pískovišti, procházky po okolí, učíme se chodit ve dvojici pěkně za sebou, upevňování pravidel pohybu po pozemních komunikacích
    Básně:
    Ruce
    To jsou prsty, to jsou dlaně,
    mýdlo s vodou patří na ně.
    A po jídle zase mýdlo,
    a po mýdle zase jídlo.
    Prší
    Prší, prší jen se leje,
    kdo je doma, ten se směje.
    Kdo se schovat nestačí,
    toho kapky umáčí.
    Ten je mokrý ze všech stran,
    vypadá jak hastrman.
    Hry:
    Nechci vidět
    Jedna učitelka říká: „Nechci vidět……“a jmenuje různé části těla a ukazuje co nechce vidět. Děti si zakrývají ty části těla, které byly vyřčeny.
    Co máš na sobě?
    Děti si uvědomují, co mají na sobě za oblečení. Já se ptám: „Kdo má na sobě červený svetr ať zadupe.“ A děti reagují. Úkoly se mohou měnit, zadupat, zatleskat, mávat rukama, udělat dřep.